A Volkswagent 1937-ben alapította a nemzetiszocialista német kormány, eredetileg a [[Volkswagen Bogár]] gyártására. [[Adolf Hitler]] arra utasította az akkori fejlesztőket, élükön [[Ferdinand Porsche|Ferdinand Porschével]], hogy egy [[Kraft durch Freude|KdF]]-Wagent, egy „népautót” tervezzenek, mely olcsó, egyszerű , de minősége verhetetlen. A második világháború után 1945-ben az angol hadsereg vette át a lebombázott romokban lévő gyár irányítását. Elkezdődött újra a Bogár gyártása. 1948-ban a brit kormány visszaadta a gyárat teljes egészében a németeknek, akik a volt [[Opel]] elnökét, Heinrich Nordhoffot nevezték ki a gyár főnökének.
1960-ban a német kormány részvénytársasággá alakította a céget, részvényei megjelentek a német tőzsdén. 1985 júliusa óta ezeken az értékpapírokon Volkswagen AG-nek (Volkswagenwerk Aktien Gesellschaft) nevezik a társaságot. Ez volt az első jele a cég jövőbeli terveinek – növelni a globális befolyást a nemzetközi autópiacon, melyet más autóipari márkák fúziójában látott. A – Németország kivételével – mindenhol '''Volkswagen Csoport'''nak nevezett konszern jelenleg a legnagyobb autógyártó a világon (2009). 2005-ben több mint 5,2 millió járművet értékesített, világpiaci részesedése 9%-nál is nagyobb.
2005 októberében a [[Porsche]] 18.53%-os érdekeltséget szerzett a gyárban, melyet 2006 júliusában 25%-ra növelt. Még ugyanebben az évben 30.9%-osra nőtt, szakértők szerint ez a befektetés tökéletesen megfelelt a [[Porsche]] stratégiájának.
A Volkswagen cég a Bogár utáni korszakában, az 1970-es évek elején több modellel jelentkezett. Ezek közül a sportosabb modelleket (Passat, Scirocco) szelekről, míg a kevésbé sportos modelleket sportágakról (Polo, Golf) nevezték el. (A „passzát” az egyik legismertebb, a térítők felől az egyenlítő irányába fújó szél neve.)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése